#5. Vad tycker du är din svaghet

Stor fråga.
Svaghet.

- Spindlar. Spindlar har jag en ganska så stor fobi för. En gång när jag låg i sängen och glodde TV så kröp det en spindel mitt framför ögonen på mig. Den va inte liten heller. Jag blev så rädd att jag slängde av mig täcket och letade efter något att döda den med. Så länge den är i närheten av mig så kan jag inte sova. Jag hittade en flugsmälla i vardagsrummet. Jag fick leta i en hel timma innan jag hittade de lilla kräket. Men jag hatar verkligen att döda dom, känner mig så hemsk när jag gör de. Aja och där hade vi en historia om min fobi.

- Kärlek. Kärlek är en av mina svagheter eftersom jag har svårt för att inte bli kär. Nästan som om jag alltid måste vara kär i någon för att kunna må bra. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Men det blir en slags svaghet om den människan vet. Om den människan vet att jag gillar den och utnyttjar det så kan den knäcka mig lika lätt som en tändsticka. Det suger.

- Sorg och döden är även en svaghet för mig. Här är de mina egna tankar som gör mig så att säga svag. Att tänka för mycket på skit så som "ingen tycker om mig" "varför hör ingen av sig?" "Är jag verkligen så ful" "Varför lämnade han/hon mig?" gör en själv bara deprimerad. Därför försöker jag bara komma förbi sånna tankar och tänka på typ en apa som spelar dragspel eller något ist. Bättre de en den skiten.. Även att se någon annan gråta eller må dåligt gör mig tung i hjärtat, med detta försöker jag finnas där till hands så mycket jag kan, så länge de inte drabbar mig själv på ett negativt sätt. 

- Ensamhet. Att vara ensam är fan inte lätt asså. Då kommer ofta dom tankarna som står ovanför fram. Därför håller jag mig helst nära någon hela tiden.

Det va väl i stort sätt mina svagheter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0